Javni razpis za ohranjanje in spodbujanje razvoja kmetijstva - podpora delovanju društev v letu 2025
Osnovni podatki
Na podlagi Statuta Občine Apače (Uradno glasilo Občine Apače – Glasilo slovenskih občin, Lex localis, št. 55/2021), Pravilnika o ohranjanju in spodbujanju razvoja kmetijstva in podeželja v občini Apače (Uradno glasilo Občine Apače - Uradno glasilo slovenskih občin, Lex localis št. 62/2024) ter Odloka o proračunu občine Apače za leto 2025 (Uradno glasilo Občine Apače – Glasilo slovenskih občin, Lex Localis št. 72/2024) Občina Apače objavlja
JAVNI RAZPIS
ZA DODELITEV FINANČNIH SREDSTEV ZA OHRANJANJE IN RAZVOJ KMETIJSTVA TER PODEŽELJA V OBČINI APAČE V LETU 2025
I. PREDMET JAVNEGA RAZPISA
Predmet javnega razpisa je dodelitev nepovratnih finančnih sredstev za ohranjanje in razvoj kmetijstva ter podeželja za leto 2025 v Občini Apače za ukrep 7 »PODPORA DELOVANJU DRUŠTEV« in sicer za sofinanciranje delovanja različnih neprofitnih oblik sodelovanja podeželskega prebivalstva, ki so povezani s kmetijstvom, gozdarstvom in razvojem podeželja z namenom spodbujanja k ohranjanju tradicije med podeželskim prebivalstvom ter krepitev človeških virov.
II. UKREPI IN UPRAVIČENCI
Za uresničevanje ciljev ohranjanja in razvoja kmetijstva in podeželja v občini se finančna sredstva na podlagi javnega razpisa kot Ukrep 7:
Ostali ukrepi občine |
Podpora delovanju društev s področja kmetijstva in razvoja podeželja. Upravičenci: Registrirana stanovska in interesna združenja in zveze, ki delujejo na področju kmetijstva, gozdarstva, čebelarstva in prehrane, so registrirana na območju Upravne enote Gornja Radgona in delujejo na območju občine Apače (v nadaljevanju društva in združenja). |
Ukrep Podpora delovanju društev s področja kmetijstva in razvoja podeželja je namenjen kritju materialnih stroškov za izvajanje društvene dejavnosti na področju kmetijstva, gozdarstva, čebelarstva in prehrane za zagotavljanje stalne in boljše učinkovitosti in strokovnosti izvajanja kmetijske in gozdarske dejavnosti s pomočjo interesnih združenj.
S sofinanciranjem izvajanja društvene dejavnosti se skušajo zagotoviti dodatna finančna sredstva za uspešno delovanje društev za podporo kmetijski dejavnosti in njihov dolgoročni obstoj. S pomočjo društev in združenj, ki delujejo na področju kmetijstva in gozdarstva, z izvajanjem neprofitnih usposabljanj za širšo javnost, predstavitvenimi dejavnostmi, informiranjem zagotoviti učinkovitost in strokovnost izvajanja kmetijske in gozdarske dejavnosti.
Do sredstev so upravičena registrirana stanovska in interesna združenja in zveze, ki:
· delujejo na področju kmetijstva, gozdarstva, čebelarstva in prehrane,
· so registrirana na območju Upravne enote Gornja Radgona in
· delujejo na območju občine Apače (imajo tudi člane iz občine Apače),
· ki izpolnjujejo pogoje in merila javnega razpisa in k prijavi za razpis priložijo vso popolno zahtevano dokumentacijo
Sofinancirajo se izključno nepridobitne dejavnosti društev.
III. SPLOŠNA DOLOČILA
Način in višina pomoči:
Sredstva za izvedbo ukrepov ohranjanja in spodbujanja razvoja kmetijstva in podeželja v občini Apače (v nadaljevanju: občina) se zagotavljajo v proračunu občine. Višina sredstev je določena z Odlokom o proračunu Občine Apače za leto 2025 in znaša 5.000,00 EUR. Sredstva se bodo razdelila za naslednje namene:
- za delovanje društev: 2.000,00 EUR
- za izvedbo programov društev: 3.000,00 EUR.
Oblika pomoči:
Sredstva za razpisan ukrep se dodeljujejo v višini do 100% upravičenih stroškov za posamezne namene kot nepovratna sredstva v obliki dotacij.
O dodelitvi sredstev upravičencem, na predlog strokovne komisije, ki je imenovana s strani župana, odloča pooblaščena oseba. Zoper odločitev iz prejšnjega odstavka lahko upravičenec vloži pritožbo županu v roku 8 dni od prejema odločbe. Odločitev župana je dokončna. Medsebojne obveznosti med občino in prejemnikom pomoči se uredijo s pogodbo.
Izplačila sredstev:
Upravičencem se sredstva iz proračuna občine izplačajo na podlagi zahtevka posameznega upravičenca in sicer 10. dan po prejemu popolnega zahtevka za izplačilo. Zahtevek mora vsebovati naslednjo dokumentacijo:
- dokazila o plačilu obveznosti (račun/situacija in potrdilo/dokazilo o plačanem računu),
- druga dokazila, določena z javnim razpisom oziroma naročilom (poročilo ali dokazilo o opravljenem delu oziroma storitvi, dokazilo o izvedbi nadzornih ukrepov …).
Nadzor in sankcije:
(1) Namensko porabo proračunskih sredstev za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v občini, pridobljenih po tem pravilniku oz. javnem razpisu, spremlja in preverja pri prejemnikih občinska strokovna služba, pristojna za področje kmetijstva, lahko pa tudi druga oseba, ki jo pooblasti župan. Namenskost porabe ugotavlja tudi nadzorni odbor občine.
(2) V primeru ugotovljene nenamenske porabe sredstev, mora prejemnik vrniti odobrena sredstva v celoti s pripadajočimi zakonitimi zamudnimi obrestmi, če se ugotovi:
da so bila dodeljena sredstva delno ali v celoti nenamensko porabljena;
da je upravičenec za katerikoli namen pridobitve sredstev navajal neresnične podatke;
da je upravičenec za isti namen in iz istega naslova že pridobil finančna sredstva.
(3) V navedenih primerih ugotovljene nenamenske porabe sredstev, upravičenec izgubi pravico do pridobitve sredstev po tem pravilniku za naslednji dve leti, od leta, v katerem je bila ugotovljena nenamenska poraba sredstev.
Upravičenec mora hraniti vso dokumentacijo, ki je bila podlaga za odobritev pomoči po tem pravilniku, deset let od datuma prejema pomoči.
IV. UPRAVIČENI STROŠKI
Upravičeni stroški po tem javnem razpisu so:
a) ZA DELOVANJE DRUŠTVA: obratovalni stroški društva (najemnine za prostore, stroški elektrike, komunalni stroški, pisarniški material, računovodski stroški, stroški občnih zborov in podobno,..);
b) ZA IZVEDBO PROGRAMOV DRUŠTVA:
- stroški povezani z izvedbo izobraževanj (izobraževanje članov, občanov, mladine, krožki, tečaji, strokovne ekskurzije,…)
- stroški, povezani s promocijo društva (brez navajanja informacij o proizvajalcih kmetijskih proizvodov, članih ali nečlanih društva, ali o kmetijskih proizvodih – stroški oglaševanja in druge promocije, splošna gradiva in splošni katalogi ter brošure, promocija društva na tekmovanjih, netržnih razstavah, sejmih, promocijski dogodki in prireditev za splošno javnost in s tem povezanimi stroški.)
Podpore se ne dodelijo:
- za prijavljeni program, za katerega so že bila pridobljena sredstva na drugih razpisih občine, oziroma so njihovi programi na kakršenkoli način že financirani iz proračuna Občine;
- za programe, ki vključujejo pridobitno dejavnost;
- izvajanje izobraževanj in usposabljanj za nosilce kmetijske dejavnosti, ki predstavljajo neposredno državno pomoč po posameznem nosilcu kmetijske dejavnosti kot upravičencu, ni predmet sofinanciranja.
V. VIŠINA POMOČI: Bruto intenzivnost pomoči, do 100% upravičenih stroškov, v obliki dotacije.
VI. ROK IN NAČIN PRIJAVE
Brezplačna razpisna dokumentacija je do izteka prijavnega roka dosegljiva na spletni strani Občine Apače (http://www.obcina-apace.si) ali na sedežu Občine Apače v času uradnih ur.
Vloge je potrebno oddati v zaprti kuverti na naslov Občina Apače, Apače 42b, 9253 Apače, s pripisom »NE ODPIRAJ – VLOGA: RAZPIS KMETIJSTVO 2025« do vključno 24.FEBRUARJA 2025 do 10.ure.
Pravočasna je torej vloga, ki PRISPE na Občino Apače do vključno 24.FEBRUARJA 2025 do 10.ure.
Na hrbtni strani mora biti polni naslov prijavitelja. Vloge, ki bodo prispele po roku, se ne bodo odpirale in bodo vrnjene naslovniku. Odpiranje vlog ni javno. Oddaja vloge pomeni, da se prijavitelj strinja s pogoji razpisa ter vsebino osnutka pogodbe o dodelitvi finančnih sredstev.
VII. OBRAVNAVANJE VLOG
Obravnavane bodo le vloge, ki bodo pravočasne, pravilno izpolnjene in oddane na predpisanih obrazcih. Prijavitelji, ki bodo oddali nepopolne vloge, bodo pozvani k dopolnitvi. Neizpolnjeni obrazci niso predmet dopolnitev. Vlagatelja se k dopolnitvi pozove pisno, lahko tudi po elektronski pošti. Vloge, ki ne bodo dopolnjene v pozivnem roku, bodo s sklepom zavržene. Vloge, ki ne bodo izpolnjevale pogojev razpisa, se bodo, kot neustrezne, zavrnile. S strani strokovne komisije bo opravljeno vrednotenje popolnih vlog po merilih in kriterijih iz javnega razpisa. Odločbe o izboru bodo izdane najkasneje v roku 30 dni po zaključku javnega razpisa. V 8 dneh od prejema odločbe se morajo izbrani izvajalci odločiti o podpisu pogodbe ali pritožbi zoper odločbo. Z izbranimi izvajalci bodo po pravnomočnosti odločb sklenjene pogodbe, v katerih bodo opredeljene medsebojne pravice in obveznosti glede izvedbe programov.
Vse informacije v zvezi z javnim razpisom so na voljo na sedežu Občine Apače, po elektronski pošti na naslovu helena.kraupner@obcina-apace.si ali po telefonu 02/ 569 85 60 – kontaktna oseba Helena Kraupner.
Številka zadeve: 331-0002/2025-2
Datum: 10. 02. 2025
|
OBČINA APAČE ŽUPAN Dr. Andrej STEYER |