OBČINSKA CELOSTNA PROMETNA STRATEGIJA (OCPS)
OBČINSKA CELOSTNA PROMETNA STRATEGIJA (OCPS)
27. 5. 2025
VANJA H.

Občinski svet Občine Apače je 22.5.2025 sprejel Občinsko celostno prometno strategijo Občine Apače, katere vizija je: »Postali bomo trajnostna povezovalna slovenska občina, ki spodbuja trajnostno in varno mobilnost, lokalni gospodarski razvoj s kmetijstvom ter zdravo prebivalstvo s poudarkom na varnem in kakovostnem bivanju občanov in obiskovalcev«. Osrednji cilji strategije so:
1. Večja varnost vseh udeležencev cestnega prometa.
2. Bolj zdravi in bolj aktivni prebivalci.
3. Izboljšana kakovost življenja v privlačni, zeleni in povezovalni skupnosti.
Z razvijanjem trajnostne mobilnosti v naši občini so vsi ti cilji dosegljivi, poleg tega pa so prednosti sprejete strategije še:
- omogočen dostop do državnih sredstev za sofinanciranje vlaganja v prometno infrastrukturo,
- okrepljen vpogled v razvoj vseh prometnih stebrov (pešci, kolesarji, javni potniški promet, osebni motorni promet), ki bo občanom in občankam med drugim omogočal tudi znižanje izdatkov v zvezi z mobilnostjo.
- omogočen dostop do državnih sredstev za sofinanciranje vlaganja v prometno infrastrukturo,
- okrepljen vpogled v razvoj vseh prometnih stebrov (pešci, kolesarji, javni potniški promet, osebni motorni promet), ki bo občanom in občankam med drugim omogočal tudi znižanje izdatkov v zvezi z mobilnostjo.
Občinska celostna prometna strategija velja do vključno leta 2031 in vsebuje akcijski načrt, ki predvideva t.i. »mehke« in »trde« ukrepe za trajnostni razvoj vseh prometnih stebrov v občini.
Strategija je s sodelovanjem ožje in širše delovne skupine ter podjetja ZUM urbanizem, planiranje, projektiranje d.o.o. in Mariborske kolesarske mreže nastajala od maja 2024 in se zaključila maja 2025.
PET STEBROV UREJANJA PROMETA
Občinska celostna prometna strategija Občine Apače obsega pet področij oz. stebrov. Vsak steber vsebuje različne ukrepe, ki se med seboj povezujejo in ki stremijo k vključujočemu trajnostnemu načrtovanju prometa.
Občinska celostna prometna strategija Občine Apače obsega pet področij oz. stebrov. Vsak steber vsebuje različne ukrepe, ki se med seboj povezujejo in ki stremijo k vključujočemu trajnostnemu načrtovanju prometa.
PRVI STEBER
Celostno načrtovanje mobilnosti
Steber obsega ukrepe večjega sodelovanja s sosednjimi občinami, aktivnosti obveščanja in promocije, sodelovanjem z deležniki, vključevanje v kampanje ter uravnoteženo načrtovanje prometa in prostora.
Celostno načrtovanje mobilnosti
Steber obsega ukrepe večjega sodelovanja s sosednjimi občinami, aktivnosti obveščanja in promocije, sodelovanjem z deležniki, vključevanje v kampanje ter uravnoteženo načrtovanje prometa in prostora.
DRUGI STEBER
Vzpostavitev kakovostnih razmer za hojo
Zasnovale in uredile se bodo obstoječe in nove povezave za pešce, vključno z javnimi površinami (trgi). Vsem pešcem se bo omogočila enakovredna vključenost v promet, ne glede na njihove sposobnosti.
Vzpostavitev kakovostnih razmer za hojo
Zasnovale in uredile se bodo obstoječe in nove povezave za pešce, vključno z javnimi površinami (trgi). Vsem pešcem se bo omogočila enakovredna vključenost v promet, ne glede na njihove sposobnosti.
TRETJI STEBER
Ureditev pogojev za kolesarjenje
Ukrepi obsegajo vzdrževanje kolesarske infrastrukture, zasnovo in izvedbo novih kolesarskih povezav, urejanje parkirnih mest za kolesa ter izvajanje podpornih aktivnosti promocije kolesarjenja kot konkurenčne in trajnostne oblike mobilnosti.
Ureditev pogojev za kolesarjenje
Ukrepi obsegajo vzdrževanje kolesarske infrastrukture, zasnovo in izvedbo novih kolesarskih povezav, urejanje parkirnih mest za kolesa ter izvajanje podpornih aktivnosti promocije kolesarjenja kot konkurenčne in trajnostne oblike mobilnosti.
ČETRTI STEBER
Privlačnejši javni potniški promet
Občina bo v okviru svojih pristojnosti izvajala ukrepe izboljšanja ponudbe javnega potniškega prometa z nadaljnjim urejanjem avtobusnih postajališč, prizadevala si bo nadgraditi storitve prevoza na klic ter za povečanje frekvence izvajanja javnega potniškega prometa.
Privlačnejši javni potniški promet
Občina bo v okviru svojih pristojnosti izvajala ukrepe izboljšanja ponudbe javnega potniškega prometa z nadaljnjim urejanjem avtobusnih postajališč, prizadevala si bo nadgraditi storitve prevoza na klic ter za povečanje frekvence izvajanja javnega potniškega prometa.
PETI STEBER
Upravljanje motornega prometa
Z razvojem alternativnih oblik prevoza na eni strani ter izvajanjem intenzivnih ukrepov umirjanja prometa v naseljih, odpravljanjem črnih točk na cestnem omrežju z vidika vseh uporabnikov prometnih površin in upravljanjem prometa na drugi strani, se bodo lahko zmanjšale potrebe prebivalcev po prepogosti uporabi osebnih motornih vozil, prometna varnost pa se bo povečala.
Upravljanje motornega prometa
Z razvojem alternativnih oblik prevoza na eni strani ter izvajanjem intenzivnih ukrepov umirjanja prometa v naseljih, odpravljanjem črnih točk na cestnem omrežju z vidika vseh uporabnikov prometnih površin in upravljanjem prometa na drugi strani, se bodo lahko zmanjšale potrebe prebivalcev po prepogosti uporabi osebnih motornih vozil, prometna varnost pa se bo povečala.
Več o celostni prometni strategiji si lahko preberete v priloženih dokumentih.
OCPS DOKUMENTI Prenesi kategorijo dokumentov
Klikni tukaj za prikaz prilog