Pojasnilo glede višine položnic za ravnanje s komunalnimi odpadki
Številka zadeve: 35403-0001/2020-16
Datum: 18.11.2020
OBVESTILO V ZVEZI Z OBRAČUNOM ODPADKOV
Spoštovani,
glede na višino položnice za ravnanje z odpadki v mesecu oktobru, vam podajamo naslednje obvestilo oziroma pojasnilo.
Kot veste, je položnica za ravnanje s komunalnimi odpadki sestavljena iz dvoje vrst storitev. Prva je zbiranje in prevoz odpadkov (storitev KSP Ljutomer), druga pa storitev obdelave in odlaganja ostankov predelave odpadkov (storitev CERO Puconci).
Cena na položnici je vedno izražena na kilogram, osnova za izračun pa je skupna količina zbranih odpadkov v občini v časovnem obdobju, porazdeljena po gospodinjstvih in volumnu zabojnika, ki ga ima v uporabi posamezno gospodinjstvo.
Pri tem lahko ugotovimo, da višina cene storitve na kilogram ni bistveni razlog za višino položnice v zadnjem letu, dveh (kar se tiče zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov). Strošek v tem delu na gospodinjstvo ne bi bil občutno nižji tudi, če bi storitev izvajalo konkurenčno podjetje. Glavni razlog za višino položnice je skupna količina zbranih odpadkov v občini v nekem časovnem primerjalnem obdobju ter odstotek vseh odloženih odpadkov, ki jih zaračunava CERO Puconci po obdelavi. Kot je razvidno iz priloženega dopisa KSP Ljutomer, se količina odpadkov (predvsem kosovnih odpadkov, ki povečujejo skupno težo zbranih odpadkov) še vedno iz leta v leto povečuje.
Zbiranje, obdelava in odlaganje ostankov predelave odpadkov spadajo med obvezne gospodarske javne službe, ki morajo biti vsakomur dostopne pod enakimi pogoji. Kot občina žal nimamo vzvoda, da bi ne dovolili odlaganja kosovnih (in drugih odpadkov) na Zbirnem centru v Črncih, oziroma, da bi omejili količine odpadkov na občana/gospodinjstvo.
Zakonodaja in Metodologija o oblikovanju cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb ravnanja s komunalnimi odpadki praviloma predvideva enoten, solidaren način obračunavanja vseh zbranih komunalnih odpadkov. Gibanje cen je odvisno od frekvence mesečnega odvoza ter ob skupne količine zbranih odpadkov v preteklem mesecu, letu. Le ta količina se potem porazdeli med vsa gospodinjstva, vključena v odvoz, v odvisnosti od volumna zabojnika za odpadke, katerega velikost pa določa Tehnični pravilnik (glede na število oseb v gospodinjstvu). Ker sta bila v mesecu oktobru dva odvoza mešanih komunalnih odpadkov, je seveda tudi to imelo vpliv na celotno višino položnice.
Zavedamo se, da postajajo odpadki vsekakor globalni problem sveta in ne zgolj naše občine, saj se s sodobnim načinom življenja in potrošnje žal odpadkov ustvarja mnogo več, kot kadarkoli poprej.
V občini bomo z izvajalci javne službe, tako s KSP Ljutomer, kot s CERO Puconci ponovno preučili zakonske in tehnične zmožnosti, kako bi lahko stroškovno bremenitev za ustvarjene odpadke v premo sorazmerni meri naložili tistim, ki dejansko odpadke (predvsem kosovne) tudi ustvarjajo. Dokler nimamo konkretnih podatkov in finančnih izračunov za tako spremembo, se le te ne bomo poslužili, saj popolna sprememba sistema za sabo potegne določene investicijske stroške, ki jih na koncu seveda ponovno plača uporabnik javne službe, saj mora biti na voljo za vse uporabnike. V naslednjih tednih bomo na zbirnem centru ponovno izvajali nadzor s strani Medobčinskega inšpektorata in na ta način dejansko preverjali uporabo oziroma morebitno zlorabo uporabe Zbirnega centra.
Prav tako bomo predlagali spremembo sistema zbiranja kosovnih odpadkov, da ugotovimo, ali se bo posledično situacija zbranih količin kosovnih odpadkov spremenila. Vsekakor bomo o vseh možnostih iskali skupno rešitev z izvajalcem javne službe in Odborom za varstvo okolja, urejanje prostora in gospodarske javne službe ter z občinskim svetom Občine Apače.
O vseh morebitnih spremembah vas bomo obvestili.
Župan, dr. Andrej Steyer